افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس

افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس

توانایی افزایش اعتماد به نفس، برای تمامی افرادی که در جامعه زندگی می کنند و با سایرین در ارتباط هستند، مهم و ضروری است. اعتماد به نفس ما ممکن است گاهی به دلیل پیش آمدن مسائلی که خود را در مقابل آن ناتوان می بینیم، کاهش یابد؛ اما اگر کاهش اعتماد به نفس و کاهش عزت نفس به شکل طولانی و پایدار ادامه یابد می تواند آثار مخربی بر سلامت ذهن و جسم ما برجا بگذارد.

حقیقتا چیزی مهم تر از این نیست که درباره‌ خودمان چه احساسی داریم و چگونه می‌اندیشیم. داشتن نگاه مثبت نسبت به خودمان و اینکه واقعا چه کسی هستیم، چه کاری انجام می دهیم، چه می خواهیم، چه توانمندی هایی داریم و اینکه چقدر خودمان را همانگونه که هستیم می پذیریم و دوست داریم، یکی از مهمترین مواردی است که تنها با پرداختن به آن می توانیم حس خوب و پذیرش نسبت به خودمان به دست آوریم.

ضعف اعتماد به نفس و عزت نفس می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد؛ گاه این دلایل ریشه در کودکی و تجربیات گذشته ما دارند. اما این به آن معنا نیست که ما قربانی آن تجارب هستیم و هیچ گاه نمی توانیم به فردی با اعتماد به نفس و عزت نفس سالم تبدیل شویم.

خوشبختانه علم و تجربه نشان داده است شما می توانید از طریق استفاده از خدمات روانشناسی افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس، گام نهادن در مسیر رشد و تغییر را به گونه ای آغاز کنید که با یادگیری و انجام فکر و عمل سالم، آثار مخرب تجربیات گذشته را کاسته و روز به روز بیشتر در مسیر رشد اعتماد به نفس و عزت نفس سالم گام بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *