کتاب هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر

معرفی کتاب هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر

کتاب هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر، نوشته ویلیام و کارلین گلسر و ترجمه دکتر علی صاحبی و عاطفه سلطانی فر، یک کتاب کار برای زوج هاست تا زمانی را با هم صرف کنند و مطالب آن بخوانند و سپس در مورد سؤالی که در انتهای هر بخش آمده است، با یکدیگر به گفتگو بپردازند. البته مطالعه این کتاب برای کسی که هنوز ازدواج نکرده است و همسری ندارد، یا همسرش از خواندن کتاب اجتناب می کند؛ می‌تواند زمینه ساز ارتقا و بهبودی زندگی مشترک باشد.

کتاب هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر، در یک نگاه کتاب تکمیلی دکتر ویلیام گلسر در خصوص کاربست تئوری انتخاب در روابط دو عضوی و همچنین زندگی مشترک است.

در این کتاب، دکتر ویلیام گلسر به همراه همسر خود، کارلین، در هشت درس مستقل و با طرح نمونه‏ های عینی از مشکلات زناشویی، کاربست عملی تئوری در زندگی زناشویی را به نحو موثری آموزش می دهند. این دو، با بکارگیری ایده ها و روش های ارائه شده در کتاب تئوری انتخاب، راهنمایی جامع و کاربردی برای رسیدن به ازدواجی پایدار، رضایت بخش و موفق را به مخاطبین ارائه می کنند.

کتاب هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر ، به شما ثابت خواهد کرد که زنده و قدرتمند نگه داشتن عشق، آنقدرها هم که فکر می کنید کار دشواری نیست.

این کتاب با این واقعیت اساسی آغاز می شود که شما فقط می توانید خودتان را تغییر دهید! شما نمی توانید همسرتان را مجبور به تغییر کنید. هرچه بیشتر برای تغییر دادن همسرتان تمرکز و تلاش کنید، رنج و ناراحتی بیشتری نصیبتان خواهد شد.

ما معتقدیم ازدواجی که از مسیر خشنودی منحرف شده است، هنوز هم می تواند با انجام برخی اقدام های کوچک و اثربخش، بهبود یابد. فقط لازم است که دریابیم برای نجات ازدواج مان، لازم است از توسل به زور واجبار دست برداریم و اقداماتی را که برای نجات این رابطه موثر و لازم است را در برنامه و دستور کار خود قرار دهیم.

یک پیشنهاد از مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت

مسئله این نیست که خرید کتاب چه قدر گران تموم می شود، مساله این است که اگر کتاب نخوانید چه قدر برایتان گران تمام می شود.

برش هایی از کتاب هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر

برش اول :

در مورد انتخاب در ازدواج، در اکثر مواقع افرادی که در دنیای مطلوب خود جای می دهیم کسانی هستند که بسیار شبیه ما فکر و عمل می کنند. اما در این فرایند یک تله جنسی وجود دارد که باید نسبت به آن هوشیار باشیم.

قطب های مخالف اغلب از نظر جنسی به شدت جذب یکدیگر می شوند. ولی این جاذبه بر اساس این فرض کنترل بیرونی استوار است: “با گرمی عشق من، او تغییر خواهد کرد و همان کسی می شود که من در دنیای مطلوب خود می خواهم”. اگر فرد با این فرض ازدواج کند زندگی زناشویی او هرگز شادکام و خشنود نخواهد بود؛ چرا که این باور هیچ همخوانی ای با واقعیت ندارد.

زن و شوهر های زیادی تحت تاثیر نیاز به قدرت، کنترل بیرونی را در تمام جنبه های زندگی خود اعمال می کنند و بدین ترتیب درگیر یک نبرد روزمره زناشویی می شوند چرا که جنگ یک پدیده کاملا انسانی است.

کنترل بیرونی در ساختار ژن های شما قرار ندارد، بلکه کنترل بیرونی یک رفتار انتخاب شده است و نه یک نیاز.

نیازهای اساسی در سازگاری و انطباق و هماهنگی همسران با یکدیگر نقش مهمی ایفا می کنند. برای مثال زوج هایی که نیاز به عشق در هر دوی آن ها بالا و نیاز به قدرت در هر دوی آن ها پایین است، زندگی خشنود و رضایتمندتری با هم خواهند داشت و زوج هایی که نیاز به قدرت هر دوی آن ها بالا و نیاز به عشق در هر دو پایین باشد، زمان زیادی را به مشاجره و بگومگو درباره اینکه حق با چه کسی است، و چه کسی رئیس است صرف می کنند. اینگونه زوج ها در ابتدای رابطه و زندگی مشترک، جذابیت بسیاری برای هم داشته اند، اما در طولانی مدت با هم سازگار نیستند.

این باور قدیمی که می گوید: “متضادها همدیگر را جذب می‌کنند”، مثال خوبی برای دلباختگی و تولید مثل است، اما در ازدواج فاجعه به بار می‌آورد.

برش دوم :

رابطه‌ی جنسی رضایت بخش، لازمه زندگی زناشویی پایدار و خشنود است. مهم نیست این رابطه هر چند وقت یک بار برقرار شود یا اینکه چقدر طول بکشد، مهم این است که هر دو طرف از آن رضایت داشته باشند.

رابطه جنسی، راهی برای داشتن احساس نزدیکی بهتر و صمیمیت بیشتر است. رضایت جنسی در زندگی زناشویی، به اعتماد بین دو طرف و همچنین به انجام هر کار ممکن برای داشتن رابطه محبت‌آمیز در تمامی اوقات، و نه فقط در اتاق خواب، وابسته است.


سرفصل های کتاب هشت درس برای زندگی زناشویی شادتر

  • درس اول : کنترل بیرونی می تواند ازدواج را نابود کند.
  • درس دوم: ما همه رفتارهایمان را انتخاب می کنیم.
  • درس سوم: هرگز از هفت عادت مخرب استفاده نکنید.
  • درس چهارم: با دنیای مطلوب یکدیگر آشنا شوید.
  • درس پنجم: رفتار کلی را درک کنید.
  • درس ششم: کمی خلاقیت می تواند زندگی زناشویی را نجات دهد.
  • درس هفتم: با احتیاط آنچه برای زندگی تان انجام می دهید را با فرزندانتان در میان بگذارید.
  • درس هشتم: از شیوه های جدید برای افزایش صمیمیت جنسی استفاده کنید.

در صورت تمایل نظرتان را ثبت کنید.

نشانی پست الکترونیک شما، نمایش داده نخواهد شد.