یک دقیقه برای خودم

کتاب یک دقیقه برای خودم

کتاب ” یک دقیقه برای خودم” با عنوان اصلی (One minute for myself)، ا نوشته ” اسپنسر جانسون” است که توسط صدیقه ابراهیمی ( فخار )، با زبانی ساده و روان به زبان فارسی ترجمه شده است.

اسپنسر جانسون (Spencer Johnson)، از متفکران و نویسندگان محبوب جهانی است که موضوعات پیچیده ای را انتخاب می‌کند؛ اما راه حل‌هایی ساده برای آن‌ ها ارائه دهد. او نویسنده آثار پرفروش و موفق دیگری نیز می باشد؛ از جمله کتاب ” چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد” و کتاب ” مدیر یک دقیقه ای “.

این که دیگران را دوست بدارم، حتی مهم تر از آن است که دیگران مرا دوست بدارند.

کتاب ” یک دقیقه برای خودم” با موضوع کلی مهارت های زندگی و موفقیت، به زبانی ساده و قابل درک راهکارهایی برای افزایش سطح فرهنگ مراقبت از خود و دیگران، افزایش عزت نفس، خود دوستی، و توجه به بهداشت روان انسان، خانواده، و سازمان‌ ارائه می کند. بدین ترتیب مطالعه کتاب ” یک دقیقه برای خودم”، می تواند برای مدیران نیز سودمند باشد.

گوته می گوید:

اگر ثروتمند نیستی، مهم نیست. بسیاری از مردم ثروتمند نیستد؛

اگر سالم نیستی، هستند افرادی که با معلولیت و بیماری زندگی می کنند؛

اگر زیبا نیستی، برخورد درست یا زشتی هم وجود دارد؛

اگر جوان نیستی، همه با چهره پیری مواجهه می شوند؛

اگر تحصیلات عالی نداری، با کمی سواد هم می توان زندگی کرد؛

اگر قدرت سیاسی و مقام نداری، مشاغل مهم متعلق به معدودی از انسانهاست؛

اما اگر عزت نفس نداری برو بمیر که هیچ نداری!

کتاب “یک دقیقه برای خودم” یادآور این نکته است باید یک دقیقه ایستاد، نگاه کرد و بعد بتوان به همان اندازه و دفعه ای که از دیگران مراقبت کرده اید، از خودتان نیز مراقبت کنید.

بر اساس کتاب یک دقیقه برای خودم، با استفاده از یک دقیقه هایی که برای خودتان وقت صرف می کنید، از شرایط زندگی خود با خبر می شوید و با کمک این اطلاع و  آگاهی، شرایط مناسب تری برای خود ایجاد خواهید کرد. یک دقیقه هایی که می توان آن ها را به رانندگی و توقف در برابر تابلوهای ایست تشبیه کرد؛ این تابلو ها عاملی هستند برای سالم رسیدن به مقصد.

 

بخشی از  کتاب یک دقیقه برای خودم

بزرگترین دلیل موفقیت در کار و زندگی، موفقیت درونی‌ است. با استفاده از یک دقیقه‌هایی که چند بار در روز برای خود صرف می کنید، احساس خوبی خواهید داشت و زندگی را هم برای خود و هم برای اطرافیانتان، شیرین تر خواهید کرد. با یک دقیقه توقف همه چیز، و فقط نگاه کردن به مسیر، معمولا راه مناسب تری را اتنخاب می کنید و این باعث خوش حالی و سرزنده شدن خواهد شد. بله، همین یک دقیقه های خیلی خیلی کم اهمیت، می تواند شما را به فردی موفق و قدرتمند تبدیل کند.

همه ما از اینکه چه چیزی برایمان خوب است آگاهی داریم؛ اما با عجله و شتاب زدگی فراوانی که در انجام فعالیت هایمان داریم، از این موضوع غافل می شویم و به اندازه کافی مراقب خودمان نیستیم. در حالی که ما در زندگی باید همواره برای انجام تغییرات مثبت تلاش کنیم؛ و اینکه چند بار در روز یک دقیقه برای خود وقت بگذاریم، یکی از راه های موثر تغییر مثبت است. پس لازم است حتی برای یك دقیقه هم كه شده، فكر كنیم؛ در مورد این که چگونه شادتر باشیم؛ چگونه حال بهتر و تحرك بیشتری داشته باشیم.

یک پیشنهاد از مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت

مسئله این نیست که خرید کتاب چه قدر گران تموم می شود، مساله این است که اگر کتاب نخوانید چه قدر برایتان گران تمام می شود.

در صورت تمایل نظرتان را ثبت کنید.

نشانی پست الکترونیک شما، نمایش داده نخواهد شد.