ماییم که اصل شادی و کان غمیم

ماییم که اصل شادی و کان غمیم

ماییم که اصل شادی و کان غمیم
سرمایه ی دادیم و نهاد ستمیم

پستیم و بلندیم و کمالیم و کمیم
آئینه زنگ خورده و جام جمیم

پس از تولد روز شمار زندگی شروع می شود. هر روز هزاران نفر به دنیا می آیند… برخی فقط چند روزی در این دنیا می مانند و گروهی سالیانی بعد به سبب حادثه یا بیماری از دنیا می روند… اما همواره سئوالی اساسی ما ر ا به خود مشغول می دارد: هدف و مقصود زندگی چیست؟ چه چیزی زندگی ما را معنادار می کند؟ آیا هدف وجودی ما جستجوی «خوشبختی» و «شادمانی» است؟

واقعیت این است هدف و مقصود ما جستجوی خوشبختی و شادمانی است. سعادت و خوشبختی یک احساس است و ما مسئول ساختن این احساس هستیم. پس ماییم که اصل شادی و کان غمیم.

کتاب ” ماییم که اصل شادی و کان غمیم “، نوشته دکتر علی صاحبی و منتشر شده توسط انتشارات سایه سخن است. عنوان فرعی این کتاب “20 درس عالی برای مدیریت سرنوشت خود” می باشد. کتاب ” ماییم که اصل شادی و کان غمیم “، در مسیر حرکت به سوی خلق و آفرینش سعادت و شادمانی پایدار در زندگیتان، بسیار سودمند می باشد.

مجموعه‌ دروس کتاب ” ماییم که اصل شادی و کان غمیم “، یک سلسله فعالیت های فکری – رفتاری مرتبط با احساس خوشبختی و شادمانی را معرفی می‌کند. اگر مطالب ” ماییم که اصل شادی و کان غمیم ” را با دقت و تامل بخوانید، و تمرین ها و فعالیت های توصیه شده را انجام دهید، به سمت تغییر که محصول حرکت است گام برداشته اید.

مطالب کتاب ” ماییم که اصل شادی و کان غمیم “

درس اول : زندگی چگونه عمل می کند؟

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : شما به اتفاقی که در زندگی رخ می دهد عکس العمل نشان نمی دهید، بلکه به فکر و اندیشه ای که در مورد آن دارید، عکس العمل نشان می دهید. پس سعی کنید حوادث و اتفاقات را به صورت مثبت ببینید تا نسب به آن عکس العمل مثبتی داشته باشید.

درس دوم : جملاتی که باید از آن اجتناب کرد.

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : در بسیاری از مواقعی که نمی خواهید کاری انجام دهید، از کلمه نمی توانم استفاده می کنید؛ همین عبارت سبب می شود کار مورد نظر را هیچ وقت انجام ندهید.

درس سوم : انگیزش

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : برای شروع کار، منتظر کسب انگیزه انجام کار نباشید؛ با شروع و عمل به کار، انگیزه لازم ایجاد خواهد شد.

درس چهارم : احیاپذیری

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : در مواقع تمام شدن انرژی، داشتن یک لیست بروز از کارهای مورد علاقه و پرداختن به یک یا برخی از آن ها می تواند به احیا و شادابی شما کمک چشمگیری کند.

درس پنجم : غم و اندوه ناشی از تعطیلات

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : احساس غم و اندوه ناشی از تعطیلات، ناشی از انتظارات زیاد و شاید نابجایی است که برای گذراندن تعطیلات دارید. پس با در نظر گرفتن شرایط خاص خود، انتظارات واقع بینانه داشته باشید.

درس ششم : چگونه تغییر کنیم؟

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : برای تغییر و ترک عادت، باید بررسی کنید چقدر آن عادت را انجام می دهید، سپس به مرور زمان از انجام آن عادت جلوگیری کنید.

درس هفتم : تصمیم گیری، تصمیماتی برای سال جدید

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : برای سال جدید، اهداف جدیدی در نظر بگیرید؛ اما توجه داشته باشید که هدف گذاری واقع بینانه و نه بلند پروازانه باشد. دستیابی به اهداف را وظیفه ندانید، بلکه به چشم یک تفریح و هیجان جدید ببینیدشان.

درس هشتم : بهبودی

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : در زمان مواجهه با مشکلات، صرف زمان برای کسب بهبودی ضروری است؛ باید مشکل را بپذیرید و ضمن اجتناب از بزرگ نمایی، به اندازه و اهمیت واقعی مشکل برای آن زمان صرف کنیم.

درس نهم : خود اصلاحی

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : دستیابی به بسیاری از اهداف، تنها نیازمند یک اصلاح در خود شما است؛ یعنی فقط با انجام دادن و یا ترک یک سری فعالیت ها و اقدامات، به اهدافی که دنبال می کنید، خواهید رسید.

درس دهم : راحتی فلاکت بار

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : توجه داشته باشید که تمایل و گرایش بیش از حد به راحتی، مانعی است برای پیشرف؛ چرا که شما را از مواجه با پدیده ها و تجربه های جدید باز می دارد.

درس یازدهم : بخشایش

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : با بخشیدن افراد، بیشترین محبت را به خودتان داشته اید؛ زیرا احساس سبکی ناشی از این بخشش، از هر چیز دیگری ارزش مندتر است.

درس دوازدهم : مواجهه با بحران

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : با بحران ها به گونه ای مواجه شوید که بتوانید آن بحران یا مشکل را به یک فرصت جدید مبدل کنید.

درس سیزدهم : ناخرسندی واقع بینانه

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : ناراحتی هم حد و اندازه دارد. وقتی اتفاق و حادثه ای باعث ناخرسندی تان می شود، همان زمان ناراحتی کنید. نمی گوییم ناراحت نباشید؛ بلکه به حدی ناراحتی کنید که با اتفاقی دیگر، بیشتر از آنچه اتفاق افتاده ناراحت نشوید.

درس چهاردهم : اشتباه کردن

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : هنگامی که اشتباهی مرتکب می شوید، خودتان را مورد انتقاد و آزار قرار ندهید؛ بدانید که بسیاری از آموخته های شما، حاصل همین اشتباهات است.

درس پانزدهم : هوشیاری

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : نسبت به اتفاقات اطرافتان هوشیار باشید؛ چرا که بسیاری از اتفاقات هنگامی رخ می دهند که انتظارشان را ندارید.

درس شانزدهم : خود ارزشمندی

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : برای خودتان ارزش قائل شوید و بیش از هر فرد دیگر به خودتان اهمیت بدهید. بدانید که این نگاه، نشانه خودخواهی نیست؛ زیرا نخست باید خودمان را دوست داشته باشیم، آنگاه می توانیم دیگران را نیز دوست داشته باشیم.

درس هفدهم : افکار خود آیند (اتوماتیک)

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : مراقب افکار درونی خود باشید و بدانید هر آنچه که به ذهن شما ما وارد می شود، صحیح نیست؛ پس نیازی نیست نسبت به همه افکار، اقدامی انجام دهید.

درس هجدهم : مسئولیت پذیری

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : از مسئولیت پذیری و پذیرش اشتباه نباید غافل شد.

درس نوزدهم : جعبه زندگی

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : زندگی همانند یک جعبه است؛ باید نهایت تلاشمان را داشته باشیم تا این جعبه از همه جوانب پر شود. بدین ترتیب چنانچه از یکی از جوانب دچار مشکل شدیم، قادر خواهیم بود از سایر جنبه ها لذت ببریم.

درس بیستم : رفتارهای خلاف عادت

پیشنهاد مرکز کوچینگ و روانشناسی بی نهایت : برخی کارها باید بر خلاف عادت انجام شود تا بتوانیم در زندگی تنوع ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *